graphic Forum www.ae07.fora.pl Strona Główna  


Badania operacyjne Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
 Forum www.ae07.fora.pl Strona Główna -> Ogólny Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny 
Autor Wiadomość
 PostWysłany: Wto 19:15, 17 Cze 2008 

yuya




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB

 
 
 

zadanie 19

wiec tak, to jest zadanie transportowe i teraz liczysz wskaznik optymalnosci dla wezla (2,1)

i wskaznik optymalnosci liczy sie ze wzoru

u + v + koszt przewosu i wszystko to dla danego wezla

i teraz ja wyczailam ze to sie robi tak, ze jak masz podan wezel to liczby sa tozsame z tymi u i v, czyli masz wezel (2,1) czyli najpierw jest (u, v) czyli patrzysz na (u2, v1) i z tresci zadania to dodajesz

u2 = 3
v1 = -3
koszt przewozu dla tego węzła = 2

i dodajesz to wszystko

u2 + v1 + koszt = 3+(-3)+2= 2

czyli poprawna odp to d, bo zadna z odpowiedzi podanych nie jest prawidlowa

rozumiesz to?

gdybys miala podane ze chcesz obliczyc wskaznik optymalnosci dla wezla (1,3), gdzie dane sa takie same i koszt przewozu jest tez 2 to by to wygladalo tak:

u1 + v3 + koszt przewozu

Widzisz ta zaleznosc? tam gdzie masz w nawiasie pierwsze miejsce to bierzez u z taka liczba (2, ..) => (u2, ...) i odpowiadająca mu wartość, gdy masz drugie miejsce w nawiasie (..., 1) =) (..., v1) i odpowiadającą mu wartość, czyli jak masz (2,1) => (u2, v2)

jeśli dalej tego nie rozumiesz to moje mozliwosci pedagogiczne tu sie koncza Smile

pozdrawiam

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Wto 20:20, 17 Cze 2008 

maomi




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 
 
 

Faktycznie to 6 jest proste. Po prostu myślałam że bierze sie pod uwage ten wynik -3. Dlatego mi nie pasowalo. Ale teraz juz rozumiem.
Zadanie 19 tez okazalo sie niezbyt trudne. Ale sama bym na to nie wpadła bo nie było mnie na tym wykładzie ani na ostatnich cwiczeniach.
Dziekuje za rozwiazania, jestes nieoceniona Wink

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Wto 20:28, 17 Cze 2008 

yuya




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB

 
 
 

nie ma problemu, ciesze sie ze moglam cos pomoc, mam nadzieje ze jakos wspolnymi silami uda sie te nieszczesne badania zaliczyc Smile

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 7:43, 18 Cze 2008 

Ina




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 
 
 

Yuya help:)SmileSmile
Mam problem z:
zad. 3 dlaczego warunki Kuhna - Tuckera???
zad. 12 Z1: 6<x1<6 7<x1<100 ????
zad. 15 nie wiem o co chodzi z grami dwuosobowymi o sumie zero
zad. 16 rozwiazaniem niezdominowanym są punkty odcinka CD?????

Patrzyłam na wykłady i nie znalazłam odpowiedzi do tych zadań.

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 8:31, 18 Cze 2008 

yuya




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB

 
 
 

ee no nie myślcie sobie że ja to wszystko wiem Smile bo nie wiem..

co do zadania 3, 15 i 16 nie mam pojęcia, bo niby o tych warunkach kuhna-tuckera i o grach jest w pdfach, ale nie jest tam nic wytłumaczone i tego nie rozumiem... dlatego proponowałam, żeby do niego napisać z prośbą, żeby tego nie było, jako że nie mieliśmy okazji tego przerobić na ćwiczeniach... a więc i nie bardzo w praktyce umiemy to zastosować, na wykłady chodziłam, ale jakoś tego z wykładów nie pamiętam

co do zadania 12.. to w tym zadaniu stosujesz metodę podziałów i ograniczeń i tam chodzi o to, że jest nałożony warunek całkowitoliczbowości i to jest najważniejsze, warunek całkowitoliczbowości polega na tym, że muszą Ci wyjść w odpowiedzi liczby całkowite i teraz patrz: masz podane, że x1= 6,75 i x2=3 i pod dołem masz podane takie coś:

6=<x1=<100 - ograniczenie to dotyczy x1
0=<x2=<5 - ograniczenie to dotyczy x2

i teraz jeszcze masz bardzo ważną rzecz podaną, że x1, x2 są całkowite więc patrzysz:

x1 = 6,75 - więc to nie jest liczba całkowita więc na niej będziesz robić metodę podziału

x2 = 3 - jest to liczba całkowita więc tego nie bierzemy pod uwagę

Czyli doszliśmy do tego, że będziemy przekształcać x1, które nam wyszło 6,75

I teraz patrzysz na ograniczenie, które podano wcześniej, a które dotyczy x1

6=<x1=<100 - ograniczenie to dotyczy x1

więc skoro wyszło nam, że ograniczenie jest 6,75 to rozbijasz to na 2 ograniczenia - mniejsze i większe niż ta liczba

liczby całkowite mniejsze niż 6,75 to: 6, 5, 4.. itd., ale bierzemy pod uwagę tylko 6, bo tak jest w naszym ograniczeniu, że x1 zawiera się między 6 a 100

stąd mamy 1 podział 6=<x1=<6 że x1 musi być 6

a drugie ograniczenie jest większe, liczby całkowite większe od 6,75 to: 7, 8, 9, 10... aż do 100, bo tak jest w ograniczeniu, że x1 zawiera się między 6 a 100

stąd mamy 2 podział 7=<x2=<100 musi to być liczba z przedziału od 7 do 100

i w ten sposób masz odpowiedź D prawidłową

Później jeśli dalej wyjdą Ci liczby niecałkowite to możesz dokonywać kolejnych podziałów

W miarę logicznie to napisałam? da się zrozumieć? bo właściwie to nie jest takie skomplikowane...

a pozostałe zadania pozostają dla mnie czarną magią Smile tzn. te o które pytałaś Smile

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 8:40, 18 Cze 2008 

yuya




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB

 
 
 

zadanie 10

I jak już masz o tej metodzie podziału i ograniczeń to podobne jest zadanie 10

tam masz podane takie dane:

x1 = 2,5
X2 = 2
x3 = 1,1
x4 = 3,1

i masz podane że x2, x3 - liczby całkowite, x1, x4 - liczby dowolne, więc:

x1 = 2,5 - liczba dowolna, nie bierzemy jej pod uwagę
X2 = 2 - liczba całkowita, warunek całkowitoliczbowości spełniony
x3 = 1,1 - liczba całkowita, warunek całkowitoliczbowości nie spełniony
x4 = 3,1 - liczba dowolna, nie bierzemy jej pod uwagę

i właśnie dlatego będziemy dokonywać podziału ze względu na zmienną x3 - odpowiedź C


TERAZ HIOPTETYCZNIE

przy założeniu, że x3 ma mieścić się w przedziale:

0=<x3=<5

i gdybyś miała podać ograniczenia byłoby to najprawdopodobniej:

Ograniczenie 1 : 0=<x3=<1
Ograniczenie 2 : 2=<x3=<5

Do zrozumienia to jest? Smile

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 8:54, 18 Cze 2008 

Ina




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 
 
 

Dziękuję bardzo. Jak Ty to tłumaczysz to jest to całkiem proste. Pozostałe zadania rozumiem, albo inaczej - wydaje mi się, że wiem o co w nich chodzi. Do zobaczenia na egzaminie:)Smile

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 9:28, 18 Cze 2008 

yuya




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB

 
 
 

zadanie 17

słuchajcie, w zadaniu tym pytają o liczbę zmiennych i czy dobrze myślę, że przekształcając zadanie prymalne na zadanie dualne, w zadaniu dualnym będzie tyle zmiennych ile było ograniczeń w zadaniu prymalnym?

czyli tam mieliśmy 2 ograniczenia, więc w zadaniu dualnym one będą występować jako zmienne, tak?

i jeszcze takie pytanie, zadanie prymalne może być zarówno na minimalizację, jak i na maksymalizację.. a zadanie dualne? bo my robiliśmy tylko przykład na minimalizację i takie też zadanie dualne na minimalizację jest w tych jego pdfach, czy więc zadania dualne są tylko na minimalizację czy ma maksymalizację tż?

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 9:32, 18 Cze 2008 

yuya




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB

 
 
 

zadanie 18

zadanie transportowe

moje pytanie jest takie, czy to że podaż nie jest równa popytowi ma znaczenie?

bo nie wiem czy zwróciliście na to uwagę, ale w tym zadaniu są one sobie nierówne:

PODAŻ : 10 + 20 + 15 + 15 = 60

POPYT : 5 + 10 + 25 + 10 = 50

Nie wiem czy on się pomylił w tym zadaniu, czy zrobił to celowo, bo mam jakiś inny zestaw i w tym innym zestawie są podane inne dane, gdzie podaż = popytowi i odpowiedź wówczas jest inna.

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 9:34, 18 Cze 2008 

yuya




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB

 
 
 

zadanie 21

no i ja mam problem z tym zadaniem, umiem wyliczyć sobie czas najwcześniejszego zajścia zdarzenia, ale mam problem z wyliczeniem najpóźniejszego momentu zdarzenia.

czy ktoś to ma obliczenie i mógłby mi to wytłumaczyć? bo na ćwiczeniach robiliśmy 1 podobne zadanie, ale tam było zdecydowanie mniej węzłów i była tylko 1 sytuacja, gdzie do 1 węzła dochodziły 2 strzałki, a tu jest takich węzłów więcej przez co nie jestem pewna jak się to robi...

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 9:36, 18 Cze 2008 

maomi




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 
 
 

czy ktos wie moze o co chodzi w zadaniu 15 odnosnie gry dwuosobowej?

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 9:38, 18 Cze 2008 

maomi




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 
 
 

w zadaniu 18 mi rowniez nie zgadza sie podaz z popytem. Na zajeciach robilismy ze sie zgadzalo. Mysle ze albo sie kopnal w tresci, albo moze czasem tak wychodzi. Bo na pewno sposob rozwiazywania ta metoda jest jeden i nie ma mozliwosci zeby inaczej wyszlo. A i tak w sumie patrzac na przewoz od 3 dostawcy do 1 odbiorcy wychodzi dobrze z moich obliczen =5. wiec najwazniejsze ze wynik jest dobry Smile

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 9:39, 18 Cze 2008 

maomi




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 
 
 

yuya podaj maila to ci wysle odpowiedz na to zadanie 21 z moim zeskanowanych grafem. nie wiem czy dobrze to wyliczylysmy z dziewczynami ale wynik wychodzi dobry

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 10:04, 18 Cze 2008 

yuya




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BB

 
 
 

mój mail to [link widoczny dla zalogowanych] będę wdzięczna za przesłanie tego zadania transportowego, z góry dziękuję Smile

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: Śro 12:06, 18 Cze 2008 

_dooshka_




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 
 
 

Dualną metodę simplex na wykładach liczyliśmy zarówno dla minimalizacji jak i dla maksymalizacji (tylko przy maksymalizacji stosowaliśmy metodę sztucznego ograniczenia)

I tu pojawia się pytanie. Wg wykresu zadanie rozwiązane jest wtedy gdy zmienna bilansująca sztucznego ograniczenia jest w bazie (slajd 39, wyklad II). Dlaczego więc na ćwiczeniach otrzymaliśmy rozwiązanie dopuszczalne i optymalne skoro nie stosowaliśmy tam sztucznego ograniczenia? I w jakiej sytuacji zadanie będzie optymalne, ale nie będzie dopuszczalne?

 
Zobacz profil autora
 Forum www.ae07.fora.pl Strona Główna -> Ogólny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

 Opcje
 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 4 z 9
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny 
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wyświetl posty z ostatnich:   
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Powered by phpbb, copyright the phpbb group Template by jasidog.com
Regulamin